PolyGEL, een revolutie voor de nagels

Op 24 februari liet ASAP Nails & Beauty de vakmensen kennismaken met zijn jongste nieuwkomer: PolyGEL. Danny Haile, de bedenker van Gelish, kwam zijn nieuwste uitvinding in hoogsteigen persoon voorstellen aan het publiek, dat meteen overtuigd was.

DANNY HAILE, DE ROCKSTER
Danny Haile is voor de nagels wat Bruce Springsteen voor de muziek is. De pakweg 450 genodigden hadden alleen maar oog voor hem en gingen trots naast hem poseren. Je zou bijna vergeten dat er achter de glimlach van deze Californische playboy met de getaande huid een revolutionaire nagelindustrie schuilgaat.

Wat maakt Gelish zo succesvol?
Op het moment waarop het merk Gelish in de salons werd gelanceerd, was de business aan het stagneren. Nooit eerder hadden de mensen zo’n product gezien: het werkte perfect en loste alle beloften in. Het hield meer dan twintig dagen en vertoonde een prachtige glans. Wij boden een product dat de professionals gewoon niet meer verwachtten.

Hoe stemmen jullie je kennis af op de verschillende landen waarin het product wordt verkocht?
Het speelt geen rol in welk land wij het product verkopen. Mensen willen immers overal hetzelfde: een product dat werkt en dat het werk in het salon vlotter doet verlopen. Als fabrikant is het onze plicht om de best mogelijke kwaliteit te leveren. Wij lanceren nieuwe producten niet enkel om winst te maken, maar om het leven van de nageltechnici te veranderen.

Wat vinden jullie van de Belgische markt?
België is erg trendy. Je ziet hier enorm veel abstracte kunst in de nail art. In Azië heb je dan weer heel andere trends. Het is geen toeval dat België het eerste land is waar we PolyGEL uitbrengen.

Wat ging er vooraf aan PolyGEL?
Het heeft twee jaar geduurd om dit product te ontwikkelen. Het combineren van de gel- en acryltechnologie was kinderspel, maar die mix stabiliseren was iets heel anders. Je moet ervoor zorgen dat hij goed reageert, dat de technici met de techniek overweg kunnen … We moeten dan ook voortdurend zaken herzien, dat is een onderdeel van het werk. Wij hebben het product laten testen door Sofie (n.v.d.r. Sofie Devlieger, General Manager ASAP Nails). Nieuwigheden testen maakt integraal deel uit van het creatief proces. Wij hebben trouwens niet minder dan 250 klanten die elke maand de nieuwe lanceringen uitproberen in de salons. Wij denken dat PolyGEL de nagelindustrie zal veranderen, zoals ook GelPolish destijds.

SOFIE DEVLIEGER IS OVERTUIGD
Sofie Devlieger introduceerde Gelish als eerste in België in 2010. Geleidelijk werd zij een echte bondgenoot van Danny Haile. Zij kreeg zelfs de eer om de nieuwste uitvinding, PolyGEL, in voorpremière te testen.

“Wanneer vrouwen om een gelmanicure vragen, hebben ze het automatisch over PolyGel. Wij zijn erg gerenommeerd in België. In 2010 genoot de gelbranche nog maar weinig bekendheid. Wij hebben een revolutie mogelijk gemaakt in onze branche. Ik heb PolyGEL als eerste in Europa getest. Ik ben erg veeleisend: ik moet mensen opleiden en hen ervan overtuigen dat een product goed is. In maart 2016 kreeg ik de eerste versie van PolyGEL. Er waren nog wat aanpassingen nodig want sommige vrouwen die het product hadden geprobeerd vertoonden allergische huidreacties. De tweede versie van de gel heb ik op de vingers van mijn man getest. Ik was helemaal niet tevreden met het resultaat. De derde versie kwam er in november 2016, en die was gewoon perfect. Voor mij opent dit product nieuwe deuren in de wereld van de nagelverzorging. Het is ideaal omdat het mensen die niet van klassieke gel houden in staat stelt om hun vak ongestoord uit te oefenen. Ik vergeet nooit mijn eerste test met het definitieve product. Het was top secret. Danny had me gevraagd om het uit te proberen. Na drie minuten was mijn hand helemaal klaar – zo snel!”

PolyGEL in enkele woorden
De gepatenteerde TriPolymer-formule combineert het beste van een gel en van acryl, met een innovatief product als resultaat. PolyGEL is lichter, sterker en bovendien moeiteloos aan te brengen. Zonder monomeer, geurloos. Je hoeft ook geen producten meer te mengen of af te meten. Het product wordt aangebracht in drie stappen, heel eenvoudig: drukken, knippen, rollen. Je kunt in je eigen tempo werken, zonder risico op foutjes of productverspilling. Onaangename geurtjes en fijn stof behoren ook tot het verleden.

Pin It on Pinterest