Dry Hair Spray van Gold

Goud voor Gold

Een lange zwarte slanke bus haarspray met in gouden letters: Gold Dry Hair Spray 400 ml. Dat is het product waarmee de firma Moose Haircare & Color de eerste prijs heeft gewonnen in de ECHOS Coiffure Awards wedstrijd in de categorie Styling Product. Een gesprek met Tineke Mertens (Brand & Education Manager).

Go for Gold…
Hoe reageerde het Moose Haircare & Color team toen ze vernamen dat de Gold Dry Hair Spray de Award had gewonnen? Tineke: “We waren heel blij en enthousiast en hebben het nieuws direct gemeld aan het hele team. Het is echt heel fijn om met zo’n superproduct in de media te komen. Wij zijn in België vier jaar bezig met Gold en Moose is alleenvertegenwoordiger van dit prachtige Scandinavische merk voor België. We kennen onze collega’s in Nederland natuurlijk ook en doen regelmatig dingen met hen samen. Van bij de start heeft Moose ervoor gekozen om productgamma’s op te nemen met een milieubewuste, ecologische aanpak en met zoveel mogelijk natuurlijke extracten. Producten zonder parabenen, maar met vegan bestanddelen, plantenextracten, pure essentiële oliën en natuurlijke antioxidanten. Producten kortom die zo gezond mogelijk zijn voor de klant maar ook voor de kapper want die komt daar de hele dag mee in aanraking via geur, huidcontact, enz. Maar het merk Gold heeft er ook duidelijk voor gekozen om naast de natuurlijke bestanddelen naar buiten te komen met een luxueuze uitstraling en dat wordt consequent doorgetrokken naar de communicatie: prachtige foto’s, fraaie verpakkingen, een luxueuze brochure voor een echte fashion uitstraling;… Een heel belangrijk aspect van het product is de geur. Die is heel uniek, een beetje zoet en fruitig en samengesteld uit essentiële oliën. Wat niet zo eenvoudig is. Want essentiële oliën hebben ook bepaalde eigenschappen. Het is dus de kunst om te weten welk effect die oliën hebben op dat haartype en op de andere ingrediënten in het product. De meeste producten hebben dus hun eigen parfum ; alleen de shampoo en de verzorging hebben dezelfde geur omdat die producten achter elkaar gebruikt worden.”

Wat biedt Gold aan de kapper?
Tineke: “Gold kiest bewust voor een compact gamma. We zien bij de kapper immers dat hij of zij uit het uitgebreide gamma producten die veel merken aanbieden, meestal kiest voor zijn of haar favoriete producten en dat andere producten minder gebruikt worden. Daarnaast mogen we niet vergeten dat de multifunctionaliteit van de producten steeds verhoogt: een product heeft vandaag meer dan één werking. Zo heeft ons product Ten in One tien verschillende voordelen, van herstel en hydratie, glans, kleurbescherming en een ontwarrend effect tot het geven van extra body… Dat om nog efficiënter te zijn en minder tijd te kosten. Er zullen zeker nog nieuwe Gold producten bijkomen en daar zullen we binnenkort ook mee uitpakken, maar over elk product is heel goed nagedacht en alles wordt uitgebreid getest. Heel positief is, dat wij ook inspraak hebben bij de ontwikkeling van producten en hun verpakkingen. Zij komen met een idee, ontwikkelen een prototype, testen het en gaan dan produceren. Als zij overtuigd zijn, komen ze ons raadplegen: waarom een pompje, waarom dit, waarom dat, geef me jullie ervaringen;… Als wij vanuit de kappersmarkt bepaalde dingen ondervinden (een dop die het product niet meteen goed vrijgeeft, een verpakking die uitloopt;…), geven wij dat ook door en daar wordt rekening mee gehouden. We hebben ook regelmatig meetings: wij gaan twee maal per jaar naar hen toe, zij komen twee maal per jaar naar ons toe. En intussen zijn er skype calls. Met andere woorden: we onderhouden een heel goede communicatie met hen.”
Hoe staat Gold in de kappersmarkt? Tineke: “De reactie van kappers op Gold is heel enthousiast; we zijn supersterk aan het groeien en zoeken nog nieuwe medewerkers. We zien ook dat na aanvragen voor demo’s bijna elke kapper ermee wil opstarten en meteen tevreden is over de resultaten. Veel kappers kiezen voor Gold als sterproduct en kiezen andere merken daarom heen. Kappers zijn natuurlijk veel bezig met uitstraling en looks en de mooie verpakkingen van Gold helpen daarbij.”

Wie zijn ze?
Het merk Gold werd opgericht door twee Scandinavische kappers: Marco Merie & Victor Moreno. Omdat ze zelf kapper geweest zijn, kennen ze het vak door en door en kunnen ze zich perfect inleven in dat wat de kapper nodig heeft. En dat gaat niet alleen over de producten, de marketing en merchandising, maar ook over de kleinste dingen. Tineke: “Gold is een merk dat van A tot Z de perfectie nastreeft. Een penseeltje moet dus zo of zo in de hand liggen voor ultiem gebruikersgemak, en in alles is voorzien. Zo zijn er van een aantal producten miniverpakkingen met echte fashionlook. Handig voor in de sportzak, op vakantie, naar de sauna… De kapper kan die meegeven als eindejaarscadeautje bijvoorbeeld. Maar er is meer: de prachtige foto’s worden ook gebruikt voor bestickering, banners, rollups, pancartes enz. Dat spreekt tot de verbeelding. En tot in de kleinste details wordt alles op z’n Golds uitgewerkt: kniplappen, speldjes, verdeelspelden, krokodil verdeelspelden, borsteltjes voor de kleuring, potjes, enz. Kortom, alles super professioneel en je merkt dat al die producten van betere kwaliteit zijn, sterker en langer meegaan. Gold is heel sterk aan het groeien op elke markt over de hele wereld. The future is Gold!”

Pin It on Pinterest