Rain Dance van Artégo

Winnen is een kunst

De verzorgingslijn Rain Dance voor Artègo leverde Serge Van Look de ECHOS Coiffure Awards 2018 op. Waaraan heeft dit product de prijs zoal te danken?

Vreugdedans
De lijn Rain Dance omvat een shampoo verrijkt met tsubaki-, camelia- en arganolie en verzorgende eiwitten. Het product werkt in op de vochtbalans van het haar en maakt het mooi glanzend en veerkrachtig. Het Supreme Mask is eveneens verrijkt met argan-, tsubaki- en camelia-olie, voor een vergaande hydratatie. De lijn omvat daarnaast een hydraterende Leave-on Milk Spray die tegen hitte beschermt en het kroezen tegengaat. Serum Oil voorkomt en vermindert tot slot gespleten punten, zonder het haar te verzwaren. “Rain Dance kwam zo’n drie jaar geleden op de markt”, zegt Serge Van Look, CEO België van Artègo, over de lijn die bij ECHOS Coiffure in de prijzen viel. “De lijn oogst veel succes: ze is immers geschikt voor alle haartypes en kan zowel door vrouwen, mannen als kinderen worden gebruikt.”

Winst voor de natuur
“We stelden vast dat vaak dezelfde merken in de damespers aan bod komen. Artègo wou zijn kans wel eens wagen. We hadden er ook vertrouwen in, want de lijn Rain Dance valt erg in de smaak bij het publiek. “Niet alleen zijn intense, verleidelijke geur bevalt de klanten. Wij werken met vernieuwende formules en passen ons assortiment voortdurend aan. Onze productcatalogus wordt voortdurend uitgebreid. Wij gebruiken hoogwaardige grondstoffen voor onze producten, die aansluiten bij de heersende trends. Zo bevatten zij geen sulfaten, parabenen, fosfaten of minerale oliën. Wij maken er een punt van om dicht aan te leunen bij de natuur, bijvoorbeeld door etherische oliën een centrale rol toe te kennen in onze formules.”

Knowhow uit Italië
Artègo werd in 1998 opgericht in Italië, vol hoop voor de toekomst. “De oprichters zijn van nul begonnen. Ze hebben zich omringd door specialisten uit de kapperswereld en scheikundigen om een kwaliteitsmerk te lanceren. In 2002 werd het bedrijf uitgebreid en werd een vestiging geopend in België.” Artègo is sindsdien blijven groeien en kon op steeds meer trouwe klanten rekenen. De onderneming wil dan ook in de eerste plaats aan hun verwachtingen voldoen.

De banden weer aanhalen
“De klant is vooral op zoek naar kwaliteit, en dat is precies wat Artègo hem biedt. Dankzij onze kleinschalige structuur kunnen wij de banden met onze klanten aanhalen. Tegen het merendeel van mijn klanten zeg ik ‘jij’. Het systeem is volledig aan het veranderen en evolueert naar een menselijke aanpak. In de jaren ‘70 hebben de grote multinationals de ambachtelijke handel kapotgemaakt. Na verloop van tijd begonnen de mensen echter een gebrek aan kwaliteit en expertise vast te stellen. Het gevoerde prijsbeleid is trouwens ook niet altijd voordeliger. We keren nu terug naar kleine lokale winkels.” Kwaliteit is echter niet het enige wat het bedrijf nastreeft. Artègo is zich ervan bewust dat het geen marktleider is, maar dat is ook zijn intentie niet. “Wij hebben niet heel België als klant, maar dat is onze ambitie niet. Wat ons van de andere merken onderscheidt, is onze luisterbereidheid; wij bevinden ons dichtbij en kunnen snel reageren. De mensen moeten zich op hun gemak voelen en weten dat ze geen nummer zijn. Wij handelen rechtstreeks op het terrein: wij willen immers niet via een hele rits tussenpersonen op de behoeften van onze klanten inspelen. Artègo weet dat het ongeëvenaarde kwaliteit biedt tegen onklopbare prijzen. Uiteraard investeert het minder in onderzoek en ontwikkeling dan de grote concurrerende groepen, maar het werkt nauw samen met specialisten en scheikundigen die het merk op de kaart hebben gezet met zijn kleuringen. De grondstoffen komen dan ook van de beste leveranciers. Dankzij onze uitstekende marktkennis weten wij precies wat kappers willen.”

Gemotiveerd door de award
Serge Van Look is heel blij met de mooie award, en dat zal iedereen geweten hebben: “Het is erg motiverend voor de toekomst! Voor een keer waren het niet de gebruikelijke acteurs of artiesten die met een Oscar naar huis gingen (lacht). Wij gaan deze overwinning gebruiken om onszelf in the picture te plaatsen.”

Zoveel toekomstprojecten
Om zijn klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, lanceerde Artègo onlangs twee nieuwe lijnen: Good Society en Touch. “We zullen ons marketingplan herzien: naast een nieuwe verpakking komen er ook verbeterde, efficiëntere formules. Al die nieuwigheden zullen we voorstellen op de beurs van Bologna in maart 2019.”

Pin It on Pinterest